Nog 3 weken! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Renske Ruesink - WaarBenJij.nu Nog 3 weken! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Renske Ruesink - WaarBenJij.nu

Nog 3 weken!

Blijf op de hoogte en volg Renske Ruesink

27 Januari 2013 | Nederland, Apeldoorn

Dag iedereen! =D

Via deze waarbenjij.nu zal ik mijn avonturen met jullie delen die ik mee zal maken in Gambia gedurende vier maanden.

Nog precies drie weken en ik zit in het vliegtuig richting Gambia! (zon,zee,strand,warm,warm,warm en warm)

Wij vertrekken met een groep van 10 studenten van allerlei verschillende opleidingen. Benthe en ik zullen deze reis vier maanden samen doen. Wij doen beide de opleiding pabo en zullen dus deze vier maanden samen met elkaar gaan ervaren.

Hoe ziet mijn reis eruit? Nou eerlijk gezegd weet ik dat zelf ook nog niet helemaal.

Wat ik al wel weet is dat Benthe en ik de eerste maand in het plaatsje Njawarra zullen verblijven (Noorden van Gambia) Wij zullen daar les gaan geven als echte jufjes aan kinderen van de basisschool.

Verder zullen wij ook verblijven in de grotere steden zoals Brikama.

Wij hebben 3 of 4 dagen per week stage en de rest zijn we zo vrij als een vogel. Benthe en ik stappen dan in de rol van avonturier en zullen zoveel mogelijk gaan zien van Afrika. (Ik heb niets te klagen =))

Vanaf morgen (28-01-2013) begin ik ook met het slikken van die vieze malaria tabletten. (Je kunt beter niet de bijsluiter lezen, want de bijwerkingen klinken niet heel tof:p). Maar na 7 inentingen ben ik wel iets gewend zullen we maar zeggen.

Verder beginnen wij morgen op school ook met de theoretische voorbereiding. Dit houdt in dat wij ons moeten verdiepen in de cultuur, economie, het land, etc. Op deze manier zullen wij goed voorbereid vertrekken als Afrikaantjes in spé!

Kan niet wachten!!!

Oja, als je mijn verhaaltjes wilt volgen, dan kun je links bij het kopje "blijf op de hoogte" je mailadres invullen =)

Liefs,

Renske




  • 27 Januari 2013 - 17:18

    Francis:

    Ja ja het wordt nu echt aftellen.
    Toch een raar idee dat je straks echt 4 maanden weg bent.
    Maar ook zal wel wennen.
    Ik hoop dat het echt een onvergetelijk avontuur wordt voor jou en natuurlijk ook voor Benthe.
    Nou geniet nog even van de kou hier de laatste weekjes.

    Xx mams

  • 27 Januari 2013 - 17:18

    Rianne:

    Nou nou... Zit ik weer zonder shoppingfreak hier..... ;p Waneer vertrek je nou ook alweer ben het ff vergeten ;p

    Groetjes je kleine nichie Rianne

  • 27 Januari 2013 - 17:19

    Renske Ruesink :

    Dankjewel lieve moeders!
    En Rianne, ik geef je wel tips via Skype! Haha en je hebt Wientje ook nog altijd he!!!!

    Ik vertrek 18 februari en kom 7 juni weer terug!

  • 27 Januari 2013 - 17:21

    Rianne:

    Hebbie skype... Zeg dat dan joh.... Geef je je gaat me wel toevoegen he?

  • 27 Januari 2013 - 18:17

    Edith:

    Hoi hoi,

    Nog een paar weekjes en dan ga je al!!heh Wat een super gaaf vooruitzicht!! In ieder geval heerlijk weer en een geweldige ervaring!!
    TOI TOI TOI!!

    xx edith en de rest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Apeldoorn

Renske Ruesink

Vier maanden ontwikkelingswerk doen in Gambia, Afrika. Ik zit momenteel in de derde van de pabo. Van februari tot en met juni 2013 ga ik mijn minor ISD (International Sustainable Development) lopen in Gambia.

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 55344

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 08 Juni 2013

Gambia

Landen bezocht: