Slaapplekken in Gambia - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Renske Ruesink - WaarBenJij.nu Slaapplekken in Gambia - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Renske Ruesink - WaarBenJij.nu

Slaapplekken in Gambia

Blijf op de hoogte en volg Renske Ruesink

06 Februari 2013 | Nederland, Apeldoorn

Dag allemaal!

Nog 11 nachtjes slapen en dan is het zover! Het aftellen is echt begonnen.

Wij zijn nu lekker druk bezig met alle voorbereidingen op school. Sommige dagen zijn leuk, andere wat minder "nuttig". Wij krijgen nu allemaal informatie over het land, over de cultuur, politiek etc.

Afgelopen maandag heb ik voor de tweede keer een malariatablet moeten slikken. Of het nou de griep was die om het hoekje kwam kijken, of de bijwerkingen van de malaria, ik weet het niet maar ik ben goed ziek geworden!
Duizeligheid, "braken" (netjes gezegd) en alle andere rot bijwerkingen die je kunt bedenken.
Mijn moeder natuurlijk gelijk in alle stress de GGD gebeld. Gelukkig namen ze mij wel serieus en kwamen ze met een minder leuk ideetje. Ik moest van de dokter nog een halve tablet slikken om te kijken of ik er weer ziek van werd. Nou ik heb leukere maandagen gehad zal ik je zeggen!

Nu is het even afwachten wat ik moet doen, aangezien ik vorige week niet ziek ben geworden van de malariatabletten. Nu maar hopen dat ik een griepje te pakken had!

Dan nu de slaapplekken.

Van 18 februari tot en met 1 maart zit ik op het Gambia college in Brikama. Hier heb ik redelijk veel luxe zoals een bad, keuken, BED etc.
Ik deel die paar dagen mijn kamer samen met Koen, Daan en Benthe.

Vervolgens gaan Benthe en ik naar Njawara. Dit is het tegenovergestelde van het Gambia college, dus geen luxe.
Ook geen elektriciteit of internet, dus die maand zal het stil worden op mijn waarbenjij.nu' tje.

Daarna ga ik van april tot en met juni naar Busumbala. Hier zal ik slapen in een gastgezin. Hoe gaaf is dat??? Ik deel mijn kamer dan samen met Koen en Benthe. (Arme Koen, een kamer delen met 2 meiden!)

Ik vind het heel gaaf dat ik ook in een gastgezin terecht kom. Die maanden ga ik echt leven als een echte Afrikaan!

Nu gaan we weer vrolijk verder aftellen tot dat het zover is!
Maar eerst nog even jarig zijn, uit eten met mijn vriendjes en vriendinnetjes, leuke dingen doen met iedereen en dan pas nadenken over het afscheid!

Liefs,
Renske

Weer Nederland: 4 graden
Weer Gambia: 37 graden

Gewoon even als mededeling ;) hihi



  • 06 Februari 2013 - 15:51

    Wieneke:

    Nou zussie. ik ben ook al aan het aftellen. Echt raar dat je straks 4 maanden weg bent. 4 Lange maanden geen leuke gezellige zussendingen doen :S Maar je gaat wel een fantastische reis ondernemen en ik ben dan ook supertrots op je!!
    Xxx Wien (L)

  • 06 Februari 2013 - 21:54

    Francis:

    He schatje wat zal het stil worden in huis. Maar goed ook dat zal wel wennen, geen wat eten eten we, en we moeten op tijd eten hoor want ik moet werken, en haal je nog wat lekkers, en heb je de was al gedaan en ik heb geen tijd om de hondjes uit te laten hoor en heb je dienst vanavond? En en en en nog zoveel meer.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Apeldoorn

Renske Ruesink

Vier maanden ontwikkelingswerk doen in Gambia, Afrika. Ik zit momenteel in de derde van de pabo. Van februari tot en met juni 2013 ga ik mijn minor ISD (International Sustainable Development) lopen in Gambia.

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 753
Totaal aantal bezoekers 55299

Voorgaande reizen:

18 Februari 2013 - 08 Juni 2013

Gambia

Landen bezocht: